Directe a:  KlaustreKampusKalidoscopi Kitxalla
RSS Versió per imprimir

Logo LICÀnkora
Recursos educatius per a l'atenció a la diversitat lingüística i cultural
cua

Assistent:Ajuda



Ordenació actual Per l'última actualització (ascendent) Ordena cronològicament: Per l'última actualització canvia a (descendent) | Per data de creació

Pàgina:  1  2  3  4  5  6  7  8  (Següent)
  TOTES

Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Monday, 22 November 2010, 21:10
 












Associacio_de_Lectura_facil.png
Autoria

Editorial



Tipus de recurs
  • Llibre de lectura
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
  • A2: Bàsic usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat
  • Alumnat nouvingut
  • Professorat
Nivell educatiu
  • Primària-cicle mitjà
  • Primària-cicle superior
  • Secundària Obligatòria (ESO)
  • Cicles Formàtius Grau Mitjà
Data

Extensió

Observacions

Descripció del recurs
L’Associació de Lectura Fàcil recolza projectes de creació, adequació i difusió dels materials (llibres, documents, webs...) adreçats a les persones que , per motius diversos, mostren dificultats lectores i/o de comprensió .

A la seva web hi ha informació sobre:
A qui s’adreçen els materials de LF ?
Com fer un text de LF?
Càtaleg de llibres de LF




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Monday, 22 November 2010, 21:25
 












cacera_hivernNA.png
Autoria
  • Núria Alart
Editorial



Tipus de recurs
  • Caceres del tresor
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Primària-cicle mitjà
  • Primària-cicle superior
Data

Extensió

Observacions

Descripció del recurs
Cacera del Tresor adreçada als alumnes de l’Aula d’Acollida per treballar continguts del tema L’hivern.
Es treballen les característiques bàsiques de l’hivern a Catalunya i la festa de Carnestoltes.
Les preguntes són senzilles i els recursos de consulta que ens ofereix són de format divers: vídeos, webs per cercar informació reculls de dites i endevinalles, cançons...
La Gran Pregunta relaciona els continguts treballats amb els països d’origen dels nois i noies i amb Catalunya.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Monday, 22 November 2010, 21:29
 












UNITATS ADAPTADES
Autoria
  • Montserrat Alsius
Editorial



Tipus de recurs
  • Exercicis/activitats
  • Orientacions didàctiques
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
  • A2: Bàsic usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Primària-cicle superior
  • Secundària Obligatòria (ESO)
Data

Extensió

Observacions
L'autora va actualitzant cada curs la proposta d'activitats i recursos.
Descripció del recurs
Aquets recurs està format per dos blocs :

• Unitats adaptades de Ciències Socials per l’alumnat de Cicle Superior i 1r d’ESO.
Els materials de cada unitat, quadernets en format PDF , contenen un apartat d’informació i un altre d’activitats.

Unitats adaptades
QUÈ ÉS LA HISTÓRIA ? , LA PREHISTÓRIA , L’EDAT ANTIGA , L’EDAT MITJANA , ELS CLIMES I LA VEGETACIÓ, EL RELLEU I L’AIGUA, LA POBLACIÓ , ORIENTACIÓ I REPRESENTACIÓ DE L'ESPAI.

• Proposta per adaptar les Ciències Socials a l'alumnat nouvingut.
Les estratègies que proposa l’autora fan referència a les característiques bàsiques de l’adaptació curricular significativa, a les capacitats lingüístiques de l'alumnat i la selecció de continguts.

Hi ha també exemples d’adaptacions de temes de Ciències Socials per alumnat de Primària i Secundària :
- Migracions i Estructura de la Població , 2n ESO .
Selecció de continguts i activitats del llibre de text, prèvia selecció d'objectius.





Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Monday, 22 November 2010, 21:33
 












La SIRENA
Autoria
  • Lluïsa Mañanas i alumnat de l'aula d'Acollida de l' Escola Cascavell.
Editorial



Tipus de recurs
  • Projecte col·laboratiu
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
  • Professorat
Nivell educatiu
  • Primària-cicle mitjà
  • Primària-cicle superior
Data
Curs 2008-2009
Extensió
3 minuts i 20 segons
Observacions

Descripció del recurs
Aquest vídeo mostra el procés seguit per a l’elaboració del conte La Sirena i les Pomes, una de les activitats proposades a la web "una mà de contes" en la que el curs 2008-2009 han participat els nens i nenes de l’Aula d’acollida de l'Escola Cascavell de Sant Adrià de Besòs. L’experiència inclou activitats de llengua oral i escrita , ús de les TIC i expressió artística.
Al bloc "una mà de contes" es comenta també l’activitat i hi ha l'enllaç amb el conte realitzat.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Monday, 22 November 2010, 21:36
 












VOCABULARI
Autoria
  • GENERALITAT DE CATALUNYA.
    Secretaria de Política Lingüística.
Editorial



Tipus de recurs
  • De consulta
  • Complementari
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Primària-cicle superior
  • Secundària Obligatòria (ESO)
  • Adults
Data

Extensió

Observacions

Descripció del recurs
Vocabulari bàsic en imatges que s’adreça a les persones que acaben d’arribar a Catalunya i no coneixen la llengua catalana.

El recurs està estructurat en dues parts. Una primera part de vocabulari en imatges i una segona part integrada per una guia de conversa molt breu.

El vocabulari té més de 1.000 paraules en català, que apareixen associades a una il•lustració i estan agrupades per temes (l’escola bressol, l’escola d’adults, la farmàcia, les herbes i les espècies, els àpats, etc.).
El centre d’interès a què correspon cada làmina es troba en català, castellà, francès, anglès, italià, alemany, àrab i xinès. Inclou un mapa comarcal i un mapamundi.

Els materials estan disponibles en format PDF.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Monday, 22 November 2010, 21:38
 












16_FMatlas_bordes.png
Autoria

Editorial



Tipus de recurs
  • Generador
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A2: Bàsic usuari bàsic
  • B1: Llindar usuari independent
Destinataris

Nivell educatiu
  • Primària-cicle superior
  • Secundària Obligatòria (ESO)
Data

Extensió

Observacions

Descripció del recurs
Aplicatiu gratuït per crear activitats de georeferenciació de forma col.laborativa, mitjançant Google Maps.
A les localitzacions dels llocs escollits, es poden afegir enllaços, text, imatges i multimèdia . També podem publicar-los ,amb el codi embed que generen als blocs , wikis i altres recursos web.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Monday, 22 November 2010, 21:39
 












4_Lectura_facil.png
Autoria
  • Jaume Serra Milà
Editorial



Tipus de recurs
  • Llibre de lectura
  • Orientacions didàctiques
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
  • Professorat
Nivell educatiu
  • Secundària Obligatòria (ESO)
Data

Extensió

Observacions

Descripció del recurs
L’autor ens presenta en aquesta pàgina orientacions per als docents i materials pels alumnes en format pdf per treballar la Lectura Fàcil :

L'adaptació a lectura fàcil de la novel•la La Fletxa Negra , per l’alumnat nouvingut de llengua no romànica, complementada amb una relació d’imatges .

Una guia per redactar textos de lectura fàcil.

Exemples d’enunciats de lectura fàcil d’exercicis i activitats escolars.

Models de comunicats de lectura fàcil adreçats a les famílies.

Qüestionari de verbs per l’alumnat nouvingut de llengua no romànica.

També s’inclou l’enllaç a la Memòria sencera del treball de recerca realitzat




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Monday, 22 November 2010, 21:40
 












PRIMAVERA_1NA.png
Autoria
  • Núria Alart
Editorial



Tipus de recurs
  • Caceres del tresor
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Primària-cicle mitjà
  • Primària-cicle superior
  • Secundària Obligatòria (ESO)
Data

Extensió

Observacions

Descripció del recurs
Cacera del Tresor adreçada als alumnes de l’Aula d’Acollida per treballar continguts del tema La primavera.
Les preguntes es plantegen a partir de la lectura i audició del conte “El gegant egoista” i del treball del vídeo "La primavera" de la pàgina el Món per un forat.
La Gran Pregunta relaciona els continguts treballats amb els països d’origen dels nois i noies proposant una activitat d’expressió escrita.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Monday, 22 November 2010, 21:42
 












PRIMAVERA 2
Autoria
  • Núria Alart
Editorial



Tipus de recurs
  • Caceres del tresor
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Primària-cicle mitjà
  • Primària-cicle superior
  • Secundària Obligatòria (ESO)
Data

Extensió

Observacions

Descripció del recurs
Cacera del Tresor adreçada als alumnes de l’Aula d’Acollida per treballar continguts del tema La primavera.
Les preguntes es plantegen a partir de la lectura i audició del conte “El gegant egoista” i del treball del vídeo "La primavera" de la pàgina el Món per un forat.
La Gran Pregunta relaciona els continguts treballats amb els països d’origen dels nois i noies proposant una activitat d’expressió escrita.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Monday, 22 November 2010, 21:43
 












TARDOR
Autoria
  • Núria Alart
Editorial



Tipus de recurs
  • Caceres del tresor
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Primària-cicle superior
  • Secundària Obligatòria (ESO)
Data

Extensió

Observacions

Descripció del recurs
Cacera del Tresor adreçada als alumnes de l'Aula d'Acollida per treballar continguts del tema La Tardor.
El punt de partida és el quadre “El pont japonès” de Monet .
Les preguntes plantejades són senzilles i relacionades també amb l’experiència dels alumnes i combinen activitats d’aprenentatge de les característiques de la tardor , les nostres festes tradicionals i la pintura de Monet.
Els recursos de consulta que ens ofereix la cacera són de format divers: vídeos ,webs per cercar informació ,reculls de dites i endevinalles, cançons...
La Gran Pregunta relaciona els continguts treballats amb els països d’origen dels nois i noies




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:

Pàgina:  1  2  3  4  5  6  7  8  (Següent)
  TOTES


Theme by NewSchool Learning