Directe a:  KlaustreKampusKalidoscopi Kitxalla
RSS Versió per imprimir

Logo LICÀnkora
Recursos educatius per a l'atenció a la diversitat lingüística i cultural
cua

Assistent:Ajuda


Navegueu pel glossari utilitzant aquest índex

Especial | A | B | C | Ç | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N
O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | TOTES

Pàgina:  1  2  (Següent)
  TOTES

E

Cristóbal Martín Román
per Cristóbal Martín Román - Tuesday, 29 March 2011, 13:11
 












El bloc i l'aula d'acollida
Autoria
  • IES Quercus de Sant Joan de Vilatorrada
Editorial
  • Departament d'Educació


Tipus de recurs
  • Orientacions didàctiques
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
  • A2: Bàsic usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
  • Professorat
Nivell educatiu
  • Secundària Obligatòria (ESO)
Data
2007
Extensió
3 min.
Observacions

Descripció del recurs
Experiència realitzada pels alumnes de l'aula d'acollida del IES Quercus de Sant Joan de Vilatorrada. Els propis alumnes expliquen les diferents activitats que porten a terme a l'aula.

L'objectiu és promoure la integració dels nois i noies nouvinguts i de fomentar el treball cooperatiu. L'activitat mostra com el Bloc i les activitats multimèdia són un recurs engrescador, motivador i que s'adapta a les seves necessitats i diferents ritmes d'aprenentatge. Aquesta dinàmica de treball també afavoreix l'autonomia dels alumnes i un major grau d'implicació.

Per tant, resulta una proposta molt adequada per fomentar l'us de la llengua catalana i d'actituds cooperatives.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Sunday, 27 March 2011, 20:47
 












diari interactiu
Autoria
  • Margarida Roca
Editorial



Tipus de recurs
  • Exercicis/activitats
  • Lectura adaptada
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A2: Bàsic usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Secundària Obligatòria (ESO)
Data
Gener de 2006
Extensió

Observacions
Imatges cedides per la editorial EUMO
Descripció del recurs
Proposta en línia d’activitats per treballar la lectura adaptada del Diari d’Anna Frank .

El text adaptat és " El diari d'una noia" , de la col.lecció Català Fàcil de l'editorial EUMO.

El recurs interactiu està estructurat en els següents apartats:

- Qui l'ha escrit?
- Abans de llegir
- Mentre llegeixes
- Després de llegir


Als dos primers apartats es proposen textos i activitats senzilles per conèixer :

- les característiques d'un diari personal
- la biografia de l’autora
- el context històric de la novel.la


Al tercer , hi ha tres qüestionaris per treballar la comprensió del text adaptat .
El quart,en format Quadern Virtual, conté dos qüestionaris per repassar els continguts de la unitat.

El material forma part de les Propostes de Lectura de Secundària de l’Edu 365.cat ( activitats de Nivell de dificultat 1).




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Sunday, 27 March 2011, 20:48
 












Anna_Frank.png
Autoria
  • Henar Morera Velázquez
    Margarida Roca Herrera
    Il.lustracions Arian Morera
Editorial



Tipus de recurs
  • Exercicis/activitats
  • Lectura adaptada
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A2: Bàsic usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Secundària Obligatòria (ESO)
Data
SEMINARI "El gust per la lectura" 2005–2006
Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa Subdirecció General de Llengua i Cohesió Social
Servei d’Ensenyament del Català
Extensió
30 pàgines
Observacions

Descripció del recurs
Proposta d’activitats del Diari d’Anna Frank, que parteix de dos textos:

-la versió completa del llibre en l’edició de 2003

-la versió reduïda de l’editorial EUMO El diari d’una noia, de la col•lecció Català fàcil.

Les activitats es plantegen per treballar la comprensió lectora del text , tant pel que fa a la versió completa com en la versió adaptada.
Als enunciats s’indica si són apropiats per als qui han llegit la versió completa (VC) o la versió reduïda (VR).

Les activitats s’estructuren en tres parts:
1. En començar la lectura
2. Mentre llegim
3. Després de la lectura


Al primer bloc es plantegen activitats per conéixer el context històric de l'obra. A la segona, hi ha les activitats de comprensió i, a la tercera, les que promuen la reflexió personal sobre els fets que s'expliquen al text.

Aquesta proposta és la segona del dossier "DIARIS", que té com a finalitat treballar la literatura memorialística i autobiogràfica amb els alumnes de segon cicle de Secundària.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Imatge Maria Dolors Martos Gómez
per Maria Dolors Martos Gómez - Monday, 17 January 2011, 12:55
jardi_diversitat_1.pdf
 









El jardí de la diversitat



El jardí de la diversitat
Autoria
  • Gemma Tort i Ferran
Editorial
  • Pla Educatiu d'Entorn de Torredembarra


Tipus de recurs
  • Exercicis/activitats
Temes d'aprenentatge de la llengua

Destinataris
  • Alumnat
Nivell educatiu
  • Primària
  • Primària-cicle inicial
  • Primària-cicle mitjà
  • Primària-cicle superior
Data
2008
Extensió

Observacions

Descripció del recurs
La proposta didàctica consta de tres dossiers d'activitats per treballar l'educació intercultural amb tot l'alumnat. Estàn adreçats als cicles d'educació primària, tot i que el dossier 3 també es pot fer servir a 1r i 2n d'ESO.

Accés al dossier 1 (pdf)
Accés al dossier 2 (pdf)
Accés al dossier 3 (pdf)




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Cristóbal Martín Román
per Cristóbal Martín Román - Tuesday, 29 March 2011, 13:14
 












El menjar i el beure
Autoria
  • Judith López García
Editorial



Tipus de recurs
  • Caceres del tresor
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Primària-cicle mitjà
  • Primària-cicle superior
Data

Extensió

Observacions

Descripció del recurs
Cacera del Tresor adreçada als alumnes de les aules d'acollida de cicle mitjà i superior de primària.

Les preguntes plantejades són senzilles i tenen com a objectiu el coneixement i ampliació de lèxic relacionat amb el tema del menjar i el beure. També incideix en els aliments i algunes begudes típiques de Catalunya. La gran pregunta proposa que l'alumnat posi en pràctica els continguts treballats elaborant el seu propi menú en un document Word.

El suport del recursos facilitats posa a l'abast de l'alumne una gran varietat de possibilitats i formats (diccionari en línia, vídeos, jocs Clic, jocs, cançons, dites i frases fetes,...).

Entre els webs facilitats cal destacar aquest per la varietat i riquesa de les propostes: Fruites i hortalisses.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Imatge Maria Dolors Martos Gómez
per Maria Dolors Martos Gómez - Monday, 17 January 2011, 15:16
 












El mercat
Autoria
  • Departament d'Educació
Editorial
  • Departament d'Educació


Tipus de recurs
  • Exercicis/activitats
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Primària
Data

Extensió

Observacions

Descripció del recurs
Recurs interactiu per a l'aprenentatge inicial de la llengua. Els continguts corresponen al nivell A1 del MECR. Es presenten una sèrie de situacions comunicatives en el context d'un mercat, a partir de les quals es treballen les habilitats lingüístiques. Els continguts s'estructuren en quatre apartats (lèxic, frases, diàlegs i textos) i es presenten en diferents nivells de dificultat.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Cristóbal Martín Román
per Cristóbal Martín Román - Tuesday, 29 March 2011, 16:18
 












El meu àlbum
Autoria
  • Rosa Boixaderas
  • Elisenda Puig

Editorial
  • Eumo editorial


Tipus de recurs
  • Exercicis/activitats
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Primària (cicle mitjà i superior)
  • Secundària obligatòria (ESO
Data

Extensió

Observacions
El material per a l'alumnat s'acompanya d'una guia per al professorat que es pot consultar en línia.
Descripció del recurs
És un material pensat per a alumnat que s'inicia en l'aprenentatge del català, independentment de l'edat i de la història escolar. És tracta d'un llibre de treball individualitzat que permet que cada alumne vagi al seu ritme, escrivint apunts de la seva biografia i aspectes del seu país d'origen. El material té dues parts. La primera 'Qui sóc i d'on vinc' consisteix en 26 temes que giren al voltant de la família, la casa, les activitats diàries, les amistats, els records d'escola i dades geogràfiques, costums i tradicions del seu país. La segona part 'Paraules i frases' està estructurada segons tres blocs: vocabulari, estructures i il·lustracions.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Cristóbal Martín Román
per Cristóbal Martín Román - Tuesday, 29 March 2011, 13:16
 












El meu país d'allà
Autoria
  • Vera Serra (guió i coordinació),
    Fernando Lorza (enregistrament i edició)
Editorial
  • Departament d'Educació (Serveis Territorials Baix Llobregat-Anoia)


Tipus de recurs
  • De consulta
  • Projecte col·laboratiu
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
  • A2: Bàsic usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Secundària Obligatòria (ESO)
Data
2008
Extensió
34 min.
Observacions

Descripció del recurs
Aquest vídeo mostra, una experiència duta a terme a l'aula d'acollida de l'IES Severo Ochoa d'Esplugues de Llobregat. Els alumnes d'aquesta aula són de diferents indrets del món i ens expliquen les seves experiències a Catalunya i com s'han integrat.

Els països d'origen dels protagonistes són: Bolívia, Argentina, Equador, Romania, Camerun i Ucraïna.

Els alumnes van intervenint a partir de diferents qüestions que els permeten parlar del seu país d'origen, descrivint semblances i diferències amb el país d'acollida.El guió que segueix el document i que estructura el projecte és el següent.

1. Presentació.
2. La meva ciutat d'allà.
3. La meva escola d'allà.
4. Deixar el país d'allà.
5. El país d'aquí vist des d'allà (per ells abans d'arribar-hi).
6. Coses d'allà (festes, menjars, jocs).
7. Arribar a un altre país (integració, acollida, dificultats, anècdotes,...).
8. Opinió sobre el projecte: Conèixer el país d'allà.
9. El futur ( on viure, acadèmic, expectatives,...).




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Cristóbal Martín Román
per Cristóbal Martín Román - Monday, 21 March 2011, 15:22
 









El món de la Dúnia



El món de la Dúnia
Autoria
  • Montserrat Torres i Ahmad Alkuwaifi
Editorial
  • Associació Punt d'Intercanvi


Tipus de recurs
  • Llibre de Text
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Primària
Data

Extensió

Observacions
Col•lecció del projecte “Educar en la diversitat”. Està formada per 3 llibres plurilingües agrupats per zones geogràfiques i cada llibre inclou el vocabulari en català i en 5 idiomes més. A la pàgina http://www.puntintercanvi.org/ (Projectes | Educar en la diversitat), es pot accedir als arxius d'àudio. Títols publicats:
• El món de la Dúnia. Llengües asiàtiques (versió català- xinès, tagàlog, urdú, bengalí i hindi).
• El món de la Dúnia. Llengües de l'Europa de l'Est ( versió català- romanès, rus, ucraïnès, búlgar i polonès).
• El món de la Dúnia. Llengües africanes (versió català- àrab, amazic, wòlof, manding i ful).
Descripció del recurs
El món de la Dúnia té 15 centres d’interès. En cadascun hi ha elements propis de cada cultura per treballar aspectes relacionats amb la diversitat cultural i lingüística. També incorporen accions, la qual cosa permet elaborar frases senzilles amb el vocabulari proposat.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Cristóbal Martín Román
per Cristóbal Martín Román - Tuesday, 29 March 2011, 13:17
 












El món dels contes: la família i els oficis
Autoria
  • Antoni Leal Martínez
Editorial



Tipus de recurs
  • Caceres del tresor
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A2: Bàsic usuari bàsic
  • B1: Llindar usuari independent
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Primària-cicle mitjà
  • Primària-cicle superior
Data

Extensió

Observacions

Descripció del recurs
Cacera del Tresor adreçada als alumnes de cicle mitjà i superior de primària de l'aula d'acollida per treballar continguts com la Família i els oficis. A partir de la consulta d’uns recursos proposats i dels coneixements previs dels alumnes en relació al conte i les parts i elements que el constitueixen (estructura, argument, personatges, etc.).

Le preguntes plantejades són senzilles i defineixen i concreten molt bé les respostes que es demanen. Els recursos d’Internet proposats ofereixen diferents formats de contes.

La cacera es tanca amb una activitat en forma de pregunta de síntesi on l’alumnat ha de demostrar que ha assolit els continguts treballats a partir de la cerca d’informació que s’ha proposat.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:

Pàgina:  1  2  (Següent)
  TOTES


Theme by NewSchool Learning