Directe a:  KlaustreKampusKalidoscopi Kitxalla
RSS Versió per imprimir

Logo LICÀnkora
Recursos educatius per a l'atenció a la diversitat lingüística i cultural
cua

Assistent:Ajuda


Navegueu pel glossari utilitzant aquest índex

Especial | A | B | C | Ç | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N
O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | TOTES

T

Imatge Maria Dolors Martos Gómez
per Maria Dolors Martos Gómez - Tuesday, 18 January 2011, 18:24
 












Taller de cuina
Autoria
  • Marta Folguera, Carme Mata, Imma Marimón, Ester Catalán (mestres) Montse Ardid (Assessora Lic)
Editorial



Tipus de recurs
  • Bona pràctica
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
Destinataris
  • Alumnat nouvingut
Nivell educatiu
  • Primària
Data
2009
Extensió

Observacions
Experiència aportada per Montserrat Ardid (Assessora Lic)
Descripció del recurs
A l’aula d’acollida de l'escola Mercè Rodoreda de Barcelona, els divendres fa molt bona olor. Al passadís arriba una oloreta de xocolata, de pastís, de fruita.... els nois i noies d’acollida fan un taller de cuina i preparen uns menjars boníssims. Parlen dels ingredients, de la manera de fer el plat, van a comprar al mercat, preparen la recepta de la setmana, la cuinen, se la mengen i, a més, conviden als companys i mestres de l’aula ordinària mentre els expliquen com ho han fet.

És una experiència molt reeixida i per això la volem compartir. Pengem un document on s’explica i també la programació de l’activitat.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Cristóbal Martín Román
per Cristóbal Martín Román - Friday, 1 April 2011, 17:02
 


     
 
 
 
   
 
 
Tot un curs
Autoria
  • Programa "Tot un món"
    Producció: TVC (Televisió de Catalunya)
Editorial
 


Tipus de recurs
  • De consulta
Tema d'aprenentatge de la llengua
  • A1: Inicial usuari bàsic
Destinataris
  • Professorat
Nivell educatiu
  • Secundària Obligatòria (ESO)
Data
2007
Extensió
5 min.
Observacions
 
Descripció del recurs
El programa "Tot un món" segueix una noia russa durant tot un curs, des de la seva arribada a l'aula d'acollida fins a la incorporació a la classe ordinària.

La Salina Makoeva és de Rússia, té tretze anys i es va incorporar a l'aula d'acollida de l'Institut d'Educació Secundària Flos i Calcat de Barcelona a l'inici del curs.

La Pilar Soler, professora de l'aula d'acollida, n'ha fet el seguiment durant el curs. El capítol mostra, mitjançant les opinions de la Pilar i de la Salina, l'evolució que ha fet aquesta nova alumna i el nivell de domini de la llengua que assoleix durant tot el curs.



Autoria: Programa "Tot un món"
Producció: TVC (Televisió de Catalunya)
 
 


Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Sunday, 27 March 2011, 19:33
 












Autoria
  • Miquel Àngel Essomba
Editorial
  • Eumo. Fundació Jaume Bofill


Tipus de recurs
  • Exercicis/activitats
  • Orientacions didàctiques
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • B1: Llindar usuari independent
  • B2: Avançat usuari independent
Destinataris
  • Alumnat
  • Alumnat nouvingut
  • Professorat
Nivell educatiu
  • Primària-cicle superior
  • Secundària Obligatòria (ESO)
  • Batxillerat
  • Cicles Formàtius Grau Mitjà
  • Cicles Formàtius Grau Superior
Data
2007
Extensió
Nombre de pàgines: 121
Observacions
Col•lecció: Conciutadania Intercultural Núm.: 4
El llibre es pot descarregar en format Pdf.
Descripció del recurs
A partir del programa del mateix títol de Televisió de Catalunya, aquest material vol acostar el fenomen migratori a les aules des d'un enfocament que defuig l'alarmisme i la falsa tolerància.

En una primera part, adreçada als equips docents , s’hi recull:

• Informació rellevant sobre l’encaix de les propostes didàctiques en el currículum educatiu.

• Orientacions bàsiques per al desenvolupament de les propostes didàctiques.

• Un apartat amb informació complementària que conté un glossari, referències bibliogràfiques i webs d’interès.

En una segona part es presenten les activitats per treballar amb l’alumnat, dividides en tres nivells:

• Nivell de CONEIXEMENT: elaborat per a nois i noies del cicle superior de Primària i primer cicle d’ESO. Planteja activitats que,partint del programa televisiu, pretenen acostar informació sobre la realitat de la immigració a Catalunya.

• Nivell de COMPRENSIÓ: elaborat per a nois i noies del segon cicle d’ESO. Es proposa un enfocament des de l’anàlisi de l’impacte de la realitat migratòria en el país, les
problemàtiques que genera i les alternatives que s’hi intueixen.

• Nivell d’ACCIÓ SOCIAL: elaborat per a l’alumnat de Batxillerat i de Cicles Formatius.La intenció d’aquest tercer nivell és que l'alumnat aprofundeixi en els models de societat i
l’ordenament jurídic que caldria per assolir una societat amb altes quotes de benestar i convivència per a tots i entre tots.




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:
Conxita
per Conxita Ricarte Fillola - Sunday, 27 March 2011, 19:59
 












Autoria
  • Miquel Àngel Essomba
Editorial
  • Eumo. Fundació Jaume Bofill


Tipus de recurs
  • Exercicis/activitats
  • Orientacions didàctiques
Temes d'aprenentatge de la llengua
  • B1: Llindar usuari independent
  • B2: Avançat usuari independent
Destinataris
  • Alumnat
  • Professorat
Nivell educatiu
  • Primària-cicle superior
  • Secundària Obligatòria (ESO)
  • Batxillerat
  • Cicles Formàtius Grau Mitjà
  • Cicles Formàtius Grau Superior
  • Adults
Data
2010
Extensió
Nombre de pàgines: 127
Observacions
Col•lecció: Conciutadania Intercultural Núm.: 10
El llibre es pot descarregar en format Pdf.
Descripció del recurs
Aquest material didàctic és la segona part del material Tot un Món editat l'any 2007 sobre el mateix programa televisiu. Si bé en la primera part existia una clara orientació cognitiva en el conjunt de les propostes de treball, en aquesta segona s'ha introduït una dimensió més socioafectiva.

El material didàctic consta de dues parts, una adreçada al professorat amb orientacions didàctiques i l’altra adreçada a l’alumnat.
Cada part es divideix en tres nivells,
segons l’alumnat destinatari:

Nivell 1. S’adreça als nois i noies del cicle superior de l’educació primària i el primer cicle de l’ESO.
La finalitat bàsica consisteix a fomentar una receptivitat sobre els temes relacionats amb la immigració
des d’una actitud d’empatia.

Nivell 2. S’adreça a nois i noies del segon cicle de l’ESO La finalitat bàsica consisteix a generar una actitud de resposta davant de les problemàtiques associades a la realitat de la immigració, partint de
l’estudi de casos .

• Nivell 3. S’adreça a nois i noies que estudien el batxillerat o cicles formatius. També es pot aplicar al treball amb persones adultes. La finalitat bàsica consisteix a generar una actitud de valoració davant de les problemàtiques associades a la realitat de la immigració.

Les orientacions per al professorat tenen una estructura comuna:
• Orientacions generals
• Seqüència didàctica
• Idees clau




Compartir: Twitter La Tafanera MyYahoo Technorati Digg Facebook Delicious Men�ame Myspace Fresqui
 
Paraula o paraules clau:

Theme by NewSchool Learning